حقایقی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس:

رسالت دستگاه های فرهنگی و مدیریت شهری در تعالی جامعه مهم و بنیادین می باشد
    
تعداد بازدید: 343
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/30

آیین گشایش جایزه ادبی صدرا با حضور مقامات مسئول و اساتید فرهنگی و مجموعه های مردمی با همراهی اصحاب رسانه در پردیس دانشگاه آزاد صدرا برگزار شد.

این مراسم با حضور شهردار صدرا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، رئیس اداره امور کتابخانه های شهرستان شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا و جمعی دیگر از مقامات مسئول و اساتید فرهنگی و مجموعه های مردمی با همراهی اصحاب رسانه در پردیس دانشگاه آزاد صدرا برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت : رسالت دستگاه های فرهنگی و مدیریت شهری در تعالی جامعه مهم و بنیادین می باشد .
سید حسین حقایقی از آیین گشایش جایزه ادبی صدرا که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا پیاه ریزی شده به عنوان یک رویداد فرهنگی رفیع یاد کرد و افزود: شهرجدید صدرا نام دانشمند و فیلسوف برجسته ایرانی را به شایستگی بر خود گذاشته و باید از این فرصت مغتنم به درستی بهره برد. چرا که بینش حکیم ملاصدرا در باورها و ایدئولوژی های جمهوری اسلامی از جایگاه ارزنده ای برخوردار است و این در حالی است که در باطن شعر فارسی نیز مبانی ارزشی و متعالی مشهود است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشاتی از امام راحل ره گفت: جوهره انقلاب اسلامی در ابعاد عرفان و فلسفه از صدرالمتألهین شیرازی نشات می گیرد و در بعد فقهی هم وامدار فقه جواهری، نوشته آیت اله العظمی نجفی است. به همین دلیل جامعه اسلامی باید از این ظرفیت های بی همتا و ارزشمند بیشتر بهره مند شده و در معرض آشنایی با اندیشه های بزرگانی دینی و ادبی قرار گیرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در ادامه با اشاره به مجاهدت های شاعران این سرزمین بیان کرد: شهریار هویت شعر فارسی را در دوره ای باززنده سازی کرد که رضاخان تلاش های بسیاری را در راستای کمرنگی هویت شیعی ایرانیان پایه ریزی کرده بود. به همین دلیل بود که شهریار شعر عاشورایی را با رویکردی نوین تقویت کرد و با ادغام نگاه های انقلابی و ارزشی در قالب فرهنگ و هنر گامی بلند برای احیای مضامین ارزشی برداشت.
حقایقی با اشاره به این موضوع که در پرتو ادبیات ناب دینی می توان به رستگاری رسید، اظهار داشت: اسطوره های فقهای شیعه از شعری همانند «علی ای همای رحمت» به عنوان اثری ماندگار و جاوادنه در شعر ارزشی یاد می کنند و به راستی که اگر این رویکرد فرهنگی ارزشمند دچار کمرنگی شود با آسیب های دوچندانی روبرو خواهیم شد.
او مسئولیت مدیریت شهری را در راستای اقدامات فرهنگی رسالتی خطیر و سنگین ارزیابی کرد و افزود: نهادها و دستگاه هایی نظیر فرهنگ و ارشاد و شهرداری ها باید تفکر ناب صدرالمتألهین را سرلوحه کار خود قرار دهند و برپایه فعالیت های ارزشی جامعه را به سوی تعالی سوق دهد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در بخش پایانی سخنانش به سومین حرم اهل بیت هم اشاراتی داشت و افزود: شیراز شهر گنبدهای برافراشته است که در راس همه آنها حرم احمدبن موسی ع می درخشد و در عرصه فرهنگی نیز بزرگانی نظیر حافظ شیرازی می زیسته اند که تفکرات آنها ریشه در مبانی الهی و آسمانی داشته است.

در این رویداد که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سازمان بسیج هنرمندان استان فارس برگزار می گردد، دکتر عبدالرضا قیصری به عنوان دبیر علمی و خانم فاطمه پیمانی به عنوان مدیر جایزه ادبی صدرا رسماً معرفی و احکام 12 عضو هیئت علمی و داور این رویداد به آنان تحویل داده شد.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر و لوگو جشنواره ادبی صدرا رونمایی شد و براساس آن تمامی علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره از سراسر کشور آثار خود را تا 15 آذر ماه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس https:// ketab.shahrdari-sadra.ir/LiteraryFrm.aspx در چهار بخش شعر آزاد ، شعر کلاسیک، داستان کوتاه و طنز اجتماعی ارسال کنند و در اواخر دی ماه آیین اختتامیه اولین جایزه ادبی صدرا برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.