آئین گشایش نخستین جایزه ادبی صدرا
    
تعداد بازدید: 502
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/29

در آیینی با حضور سید حسین حقایقی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بهزاد پرنیان‌شهردار صدرا، فیروزمند رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر صدرا ،دکتر قائدی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، مجید میکائیلی مسئول بسیج هنرمندان استان فارس ، فاطمه صفری‌راد سرپرست اداره کتابخانه‌ های عمومی شهرستان شیراز ، هنرمندان ، ادیبان ، نویسندگان و مدیران مجموعه های مردمی این شهر در سالن شهدای هسته‌ای دانشکده مهندس یک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، نخستین دوره جشنواره ادبی شهر صدرا شهرستان شیراز آغاز شد.

در این مراسم سید حسین حقایقی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس در این مراسم با اشاره به روز بزرگداشت زبان و ادب فارسی، شعر فارسی را برآمده از وحی، عقل و شهود دانست و گفت: شهریار، هویت ایرانی، اسلامی، قومی و انقلابی را با هم یکی کرد و اینگونه برای همیشه ماندگار شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم گفت: امروزه شهرداری ها در همه جهان، زیرساخت های فرهنگی و هنری را فراهم می کنند و بسیاری از رخدادهای فرهنگی شهرها، کشورها و جهان را دایه داری و آغاز می کنند.

وی با نگاهی به رویکرد شهرداری صدرا آن را رویکردی عقلایی و منطقی دانست که در پی کار زودگذر و مقطعی نیست و افزود: از آن جا که این جشنواره کشوری است، می توان با هم افزایی توانمندی ها و سرمایه های نهفته و آشکار فرهنگی و هنری استان فارس آن را در جایگاه افتخار و نشان فاخر ادبی و فرهنگی برای شهر صدرا و شیراز برگزار کرد و از آن بهره برد.

بهزاد پرنیان، شهردار شهر صدرا هم با یادآوری پیشینه شهر صدرا، از نداشتن زیرساخت ها به ویژه در بخش فرهنگ و هنر گلایه کرد و گفت: در دو سال گذشته و با گام نخست، توانستیم مجوز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را بگیریم تا دومین شهرداری در این باره باشیم؛ که یکی از کارکردهای آن همین جایزه ادبی است.

خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا نیز گفت: در راستای بالندگی ادبی شهر صدرا جایزه ادبی صدرا با سه دیدگاه شناسایی و پرورش نویسندگان، شاعران گمنام جوان و ادبای شهر صدرا، هویت‌بخشی به شهر صدرا و تقویت حوزه شعر، داستان کوتاه و ادبیات داستانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی کشوری، برگزار خواهد شد.

فاطمه پیمانی، دبیر اجرایی جایزه ادبی هم گفت: پس از دو سال پویایی برای شرکت در جشنواره پایتختی کتاب ایران، امسال در گامی رو به جلو، جایزه ادبی شهر صدرا را تدوین کردیم که پس از استانداردسازی در 4 ماه گذشته، امروز در چهار بخش داستان کوتاه، شعر کلاسیک، شعر نو و طنز، در راستای بیدارسازی استعدادهای نهفته، از امروز آغاز می‌شود.

در پایان این آیین از پوستر و لوگو جشنواره ادبی صدرا رونمایی شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.