ادبیات زبان والای اندیشه ورزی است

هاشم کرونی کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس:
    
تعداد بازدید: 214
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/10/20

شهر جدید صدرا مزین و متبرک به نام ملاصدرا، بزرگ اندیشه ورز ایران است و مبانی ادبیات و هنر می تواند رونمایی شایسته  از این شهر را در ذهن ما ترسیم کند.

کارشناس مسوول آفرینش های ادبی حوزه هنری فارس گفت: ادبیات زبان والای اندیشه ورزی است و در سرزمین دیرینه فارس که مهد شاعران و سخن سرایان بزرگ ایران زمین است، باید به آن توجه بیشتری مبذول داشت.

هاشم کرونی با ابراز مسرت مبنی بر پرداختن معاونت فرهنگی شهر صدرا به حوزه ادبیات گفت: شهر جدید صدرا مزین و متبرک به نام ملاصدرا، بزرگ اندیشه ورز ایران است و مبانی ادبیات و هنر می تواند رونمایی شایسته  از این شهر را در ذهن ما ترسیم کند.

او با تاکید بر این موضوع که با زبان هنر در ترویج مبانی شهروندی موفق تر خواهیم بود، اظهار داشت: شهر سالم، زیبا  و دین باور در پرتو فرهنگ و ادبیات متجلی می شود. چنانکه در جهان اسلام به این نتیجه رسیدند که از ابزار هنر برای بیان اندیشه ها و دغدغه ها استفاده کنند.

کرونی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: هیچ حقیقتی نمی‌تواند رنگ ماندگاری بگیرد بی آنکه لباس هنر بر قامت آن حقیقت بپوشانند؛ بدین معنا که در حقیقت هیچ حرفی نمی تواند ماندگار شود بی آنکه با زبان هنر بیان شود. به بیان رهبر فرزانه انقلاب اگر ما حرف حق را با زبان هنر نگوییم ممکن است دیگران باطن خودشان را با هنر بیان کنند.

این مقام مسئول در عرصه فرهنگ در ادامه اظهار داشت: قرار است در شهر دین باور و دین مدار به افق ۱۴۰۱ زندگی کنیم.

کرونی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برپایی اولین رویداد ادبی شهر صدرا گفت: به خود می بالیم که شعر و داستان و طنز دست به دست هم می دهند اولین جایزه ادبی صدرا ما را با حقیقت اندیشه ورزی در شهر زیبای دین باور ودین مدار آشنا کند.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.