قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس:

رویکرد شهرداری صدرا عقلایی و منطقی و در پی جریان سازی و تعالی فرهنگی است
    
تعداد بازدید: 313
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/30

آیین گشایش جایزه ادبی صدرا با حضور مقامات مسئول و اساتید فرهنگی و مجموعه های مردمی با همراهی اصحاب رسانه در پردیس دانشگاه آزاد صدرا برگزار شد.

این مراسم با حضور شهردار صدرا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، رئیس اداره امور کتابخانه های شهرستان شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا و جمعی دیگر از مقامات مسئول و اساتید فرهنگی و مجموعه های مردمی با همراهی اصحاب رسانه در پردیس دانشگاه آزاد صدرا برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت : امروزه شهرداری‌ها در تمام دنیا متکفل تأمین و توسعه زیر ساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر هستند و بسیاری از اتفاقات خوب فرهنگی بواسطه حضور پرتوان مدیریت شهری آغاز می شود.
حمیدرضا قانعی خواستار تداوم فعالیت ها در حوزه فرهنگ و هنر شد و اظهار داشت: برخی از رویدادهایی که شهرداری‌ها آغاز می‌کنند به نقطه پایان نمی رسد و به صورت گذرا از کنار آن عبور می‌کنیم. در حالی که جریان های فرهنگی و هنری در قالب های مختلف باید تداوم داشته باشد و در پرتو استمرار آن به نتایج مطلوب دست یابیم.
وی با تقدیر از نگرش و فعالیت های فرهنگی مدیریت شهری صدرا عنوان کرد: رویکردی که شهرداری و سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری صدرا پیش گرفته دارای بارقه های عقلایی و منطقی است که با پرهیز از فعالیت های زودگذر و مقطعی به دنبال جریان سازی و تعالی فرهنگی هستند.
قانعی با ابراز امیدواری مبنی بر این که رویدادهای فرهنگی و هنری در شهر جدید صدرا دارای اثرگذاری ماندگاری در گستره جغرافیایی شهر شیراز هم باشد، خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته آیین گشایش جایزه ادبی صدرا به صورت کشوری برگزار می‌شود و امید است ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و هنری که در استان فارس وجود دارد با رویکرد هم افزایی در کنار این جایزه ادبی قرار گرفته و منجر به نتایج پرباری برای استان شود.
وی از جایزه ادبی صدرا به عنوان یکی از مولفه های فرهنگی معتبر استان یاد کرد و افزود: این رویداد می تواند به عنوان یک افتخار و نشان فاخر ادبی و فرهنگی در سالیان آینده برای شهر صدرا و شیراز باشد و عموم جامعه به نحو شایسته ای از آن بهره شوند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در پایان ابراز کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس پیشتیانی از رویدادهای فرهنگی را رسالت خود می داند و از این رو نگران کمبود حضور فیزیکی ادارات فرهنگی در شهر صدرا نباشید.
قانعی در بخش پایانی سخنانش گفت: باید با رویکردی جهادی و انقلابی استعدادهای نوجوانان و جوانان این شهر را پرورش داد و مجموعه فرهنگ و ارشاد فارس در هر جا که جرقه‌هایی از استعدادهای فرهنگی وجود داشته باشد وارد میدان شده و کمک بیشتری خواهد کرد.

در این رویداد که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سازمان بسیج هنرمندان استان فارس برگزار می گردد، دکتر عبدالرضا قیصری به عنوان دبیر علمی و خانم فاطمه پیمانی به عنوان مدیر جایزه ادبی صدرا رسماً معرفی و احکام 12 عضو هیئت علمی و داور این رویداد به آنان تحویل داده شد.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر و لوگو جشنواره ادبی صدرا رونمایی شد و براساس آن تمامی علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره از سراسر کشور آثار خود را تا 15 آذر ماه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس https:// ketab.shahrdari-sadra.ir/LiteraryFrm.aspx در چهار بخش شعر آزاد ، شعر کلاسیک، داستان کوتاه و طنز اجتماعی ارسال کنند و در اواخر دی ماه آیین اختتامیه اولین جایزه ادبی صدرا برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.