فیروزمند رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر صدرا:

این جشنواره با سه هدف شناسایی و تقویت نویسندگان، شاعران گمنام جوان و ادبای شهر صدرا، ارتقاء هویت فرهنگی شهر صدرا و تقویت حوزه شعر، داستان کوتاه و ادبیات داستانی در سطح ملی به فعالیت می پردازد
    
تعداد بازدید: 170
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1401/6/30

آیین گشایش جایزه ادبی صدرا با حضور مقامات مسئول و اساتید فرهنگی و مجموعه های مردمی با همراهی اصحاب رسانه در پردیس دانشگاه آزاد صدرا برگزار شد.

این مراسم با حضور شهردار صدرا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، رئیس کمیسیون حقوقی، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر صدرا، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، رئیس اداره امور کتابخامنه های شهرستان شیراز، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا و جمعی دیگر از مقامات مسئول و اساتید فرهنگی و مجموعه های مردمی با همراهی اصحاب رسانه در پردیس دانشگاه آزاد صدرا برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و عمرانی شورای اسلامی شهر صدرا در سخنانی به تشریح آیین گشایش جشنواره ادبی صدرا پرداخت و عنوان کرد: به منظور ارتقاء سطح ادبی شهر صدرا این جشنواره با سه هدف شناسایی و تقویت نویسندگان، شاعران گمنام جوان و ادبای شهر صدرا، هویت بخشی به شهر صدرا و تقویت حوزه شعر، داستان کوتاه و ادبیات داستانی در جهت اجرای اقدامات فرهنگی در سطح ملی به فعالیت می پردازد.
خدا کرم فیروزمند اضافه کرد: این جشنواره ادبی در چهار رشته با موضوع "صدرا آرمانشهر خواهد بود اگر ..." "صدرا شهر من شهری که دوستش دارم"، "حفاظت شهروندان از محیط زیست طبیعی و بوستان‌ها"، "زندگی در آپارتمان‌ها و رعایت حق همسایگی وسبک زندگی آپارتمان نشینی"، "مشکلات و معضلات شهری و راه حل‌های آن" برگزار خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و عمرانی شورای اسلامی شهر صدرا همچنین با بیان اینکه صدرا شهری با قومیت‌های مختلف فرهنگی است، گفت: متأسفانه در شهر صدرا با عدم استقرار ادارات فرهنگی مواجه‌ایم و نیاز اساسی شهروندان به استقرار اداراتی همچون ورزش ‌و جوانان است.
فیروزمند در پایان گفت: یکی از مطالبات به حق مردم شهر صدرا ایجاد کتابخانه است چرا که کتاب و کتابخوانی مورد توجه مردم این شهر است.

در این رویداد که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و سازمان بسیج هنرمندان استان فارس برگزار می گردد، دکتر عبدالرضا قیصری به عنوان دبیر علمی و خانم فاطمه پیمانی به عنوان مدیر جایزه ادبی صدرا رسماً معرفی و احکام 12 عضو هیئت علمی و داور این رویداد به آنان تحویل داده شد.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر و لوگو جشنواره ادبی صدرا رونمایی شد و براساس آن تمامی علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جشنواره از سراسر کشور آثار خود را تا 15 آذر ماه به دبیرخانه این جشنواره به آدرس https:// ketab.shahrdari-sadra.ir/LiteraryFrm.aspx در چهار بخش شعر آزاد ، شعر کلاسیک، داستان کوتاه و طنز اجتماعی ارسال کنند و در اواخر دی ماه آیین اختتامیه اولین جایزه ادبی صدرا برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.