راهیابی شهر صدرا به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران
    
تعداد بازدید: 153
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/8/26

شهر صدرا در بین ۱۹۱ شهر داوطلب و شرکت کننده از سراسر کشور به مرحله نیمه‌نهایی هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران را یافت.

به گزارش دبیرخانه جشنواره پایتخت کتاب ایران در شهر صدرا،دکتر پرنیان با اعلام این خبر افزود : فراخوان هفتمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران  در زمستان ۱۳۹۹ از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب اعلام شد که شهر صدرا به عنوان نامزد این دوره خود را معرفی و با انعقاد تفاهم نامه با مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اقدامات خود را آغاز کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در خصوص جشنواره  پایتختی کتاب در شهر صدرا اظهار داشت: در حقیقت فرهنگ کتابخوانی حرکتی فراتر از یک مهارت عادی است  و در شرایط فعلی جامعه و ضرورت بالندگی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و جامعه دینی و از طرفی در مسیر حرکت به سمت برپایی تمدن نوین اسلامی و با توجه به پتانسیل موجود در شهر صدرا و تعدد فرهنگ های گوناگون در شهر، ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورتی انکارناپذیر است. از این رو سازمان فرهنگی شهرداری مامور برنامه ریزی حوزه کتاب گردید تا توسعه و ترویج کتاب و فرهنگ کتابخوانی، پیوست تمام فعالیتهای فرهنگی، خدماتی و حتی عمرانی گردد که در مدت کمتر از یکسال، اقدام متعدد، متنوع و فراگیری اجرا گردیده و در حال اجراست.

دکتر پرنیان با اشاره به برگزاری مسابقات متعدد کتابخوانی، راه اندازی کتابخانه های محله ای، چاپ و انتشار کتاب، چاپ کتاب های یک صفحه ای، طراحی ساخت کافه کتاب، حمایت از هر برنامه کتابخوانی در شهر صدرا، تشکیل شورای سیاستگذاری کتاب و… گفت: حجم اقدامات انجام شده در شهر و برنامه ریزی برای فعالیتهای آتی باعث شد شهر صدرا از بین ۱۹۱ شهر به همراه یک شهر دیگر استان،  به عنوان نماینده استان فارس به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

شهردار صدرا افزود : با ترویج و گسترش کتاب و کتابخوانی می توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه ها، عقاید و تجلیات فکری و خلاق بزرگان فکر و اندیشه به سفارش ها و توصیه های دینی و اسلامی که در آنها کتاب و کتابخوانی جایگاه بالا دارد، عمل کرد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.