تولید محتوا، گسترش فضای مجازی و ایجاد زیرساختهای عمرانی ـ فرهنگی با محوریت کتاب
    
تعداد بازدید: 79
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1400/4/24

جلسه شورای سیاست‌گذاری پایتخت کتاب در شهر صدرا با حضور رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی،ورزشی شهرداری صدرا و دبیر شورای سیاست‌گذاری و فعالان حوزه فرهنگی و کتاب شهر صدرا برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب صدرا؛ جلسه شورای سیاستگذاری با حضور جمعی از متخصصین و فعالین فرهنگی حوزه کتاب و کارشناسان سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا برگزار شد تا ضمن بررسی اقدامات 4 ماه گذشته؛ سیاست های اجرایی آتی بررسی و نقشه راه کوتاه و میان مدت مشخص گردد.

فرج زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا با بیان ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهر صدرا آن را زیربنای توسعه دانایی و نهادینه نمودن استفاده مؤثر از فکر و فرهنگ دانسته و اظهار داشت: تلاش ما توسعه و ترویج واقعی و عملی فرهنگ کتابخوانی و تأثیرگذاری بر سبک زندگی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان فهیم صدراست تا جایگاه شهر را در کشور ارتقاء داده و سرانه مطالعه را افزایش دهیم و مطالعه هدفمند را پایه گزاری نماییم.

دبیر جشنواره پایتختی کتاب با بیان اقدامات انجام شده در سه حوزه میدانی، فضای مجازی و عمرانی ـ فرهنگی افزود: صفحات متعدد در فضای مجازی و حضور فعال و ارتباط با مخاطبین، سایت و گروههای مختلف، در کنار اقدامات میدانی، برگزاری مسابقات، نشست های نقد کتاب، اهداء کتاب و.. و از سویی راه اندازی کتابخانه های محله ای در نقاط مختلف شهری، راه اندازی دبیرخانه دائمی، عنوان گذاری مکانهای عمومی، طراحی و اقدام برای آلاچیق و کافه کتاب در شهر و پیش بینی طرح های بزرگ فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی در طول 4 ماه گذشته که این دبیرخانه راه اندازی شد؛ در حال اجراست یا در دستور کار قرار دارد.

در این نشست هریک از اعضای جلسه ضمن بیان دیدگاههای خود به نقد برنامه های انجام شده و ارائه راهکارهایی اجرایی در راستای ارتقای کمی و کیفی توسعه فرهنگ کتابخوانی پرداختند.

لازم به توضیح است در این جلسات که به صورت منظم با حضور متخصصین این حوزه برگزار می گردد و ضمن نقد و اولویت بندی اقدامات اجرایی؛ سیاستگذاری اصلی اقدامات کارگروههای مختلف این دبیرخانه را بر عهده خواهند داشت.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.